Operareis Verona _ Venetië

Reacties zijn gesloten

In augustus 2018 vertrokken we samen met een bus van reisorganisatie Peter Langhout voor een 10-daagse operareis naar Verona in Italie. Een reis die 1200 km vergde en de twee-daagse heenreis over de drukke autostradas van Duitsland, Oostenrijk (Brennerpas) en Italië verliep met een goede chauffeur voorspoedig en veilig met een overnachting in een ultra modern hotel in Neuburg circa 100 kilometer verwijderd van Munchen.

Na het ontbijt rijden we de volgende ochtend in een uurtje rijden naar naar de grensplaats Kufstein riching Oostenrijk dan over het lange viaduct in de Brennerspas in Oostenrijk en vervolgens via Noord – Italie en de de Italiaanse Dolomieten naar onze vaste hotelbestemmming in Pegona, een klein voorstadje circa 3 kiometer gekegen in de buurt van de oude Romeinse stad Verona. In de middag bereiken we ons hotel.

• Zondag – Sirmione en opera AidaIn de loop van de ochtend rijden we naar Sirmione, één van de meest romantische stadjes aan het Gardameer. Bij de ingang van de stad zien we het imposante slot van de familie Scaligeri, gebouwd in de 13e eeuw. Niet alleen Sirmione zelf is de moeite waard, ook de omgeving.

De route leidt ons door de streek van de Valpolicella, waar heerlijke wijnen worden geproduceerd. Na een vroeg diner in het hotel gaan we naar Verona, waar we genieten van de schitterende operavoorstelling Aida in de historische arena van Verona. Een hele bijzondere ervaring!

• Maandag – Riva en Malcesine
    Nadat u de dag rustig bent begonnen, maken we een bustour langs de noordkant van het Gardameer. We bezoeken onder meer Riva en Malcesine .
  • Dinsdag – Dagtocht naar VenetiëEén van de hoogtepunten van deze reis was absoluut de dagtrip naar het sprookjesachtige Venetië.
    In de tocht naar Venetie bezochten we per boot de mooie maar drukke stad. Je kunt er met de auto of bus niet komen. Alle touristen worden eerst vanuit de bus gedirigeerd naar een ongezellige haven met een lange kade waar allerlei verschillende rondvaartboten klaar liggen .
  • Je stapt op een van de aangewezen boten en na 20 minuten varen over Het Grande Canal (met druk scheepvaartverkeer) wordt je afgeleverd aan de kade van de stad , recht tegenover het beroemde Dogenpaleis op loopafstand van het beroemde Sint Marco Plein.
  • Het was die dgag een zeer hete dag , de temperatuur steeg zelfs tot boven de 40 graden! Er waren toch vele (Chinese en Japanse) toeristen en we brachten na aankomst van de boot eerst het Dogenpaleis aan het Grande Canal , daarna liepen we over het ST Marco plein en liepen door de smalle straten achter het San Marco plein langs beroemde kanalen, bruggen en gebouwen. Uiteindelijk kwamen we aan bij de wereldberoemde Rialtobrug. Het kost meer dagen om deze fantastische stad te ontdekken.
  • Woensdag – Verona en opera CarmenDe ochtend is ter vrije besteding, waarna we ‘s middags naar Verona gaan. De stad is rijk aan kunst en architectuur.

In Verona bezochten we twee maal een avondvoorstelling in het werledberoemde openlucht Amphitheater van de Romeinze stad Verona. Het oude theater gebouwd 100 jaar voor Christus is op twee na het grootste amphiteater ter wereld en biedt plaats aan maximaal 25.000 toeschouwers.
    Toen wij er waren waren er circa 6000 bezoekers voor de opera.
    Eerst bezochten we AIDA, de naam van de gevangen genomen Ethiopische slavin, maar ook gelijk de dochter van de koning van Etheopie die op dat moment streed )en verslagen werd) tegen de Egyptenaren

De tweede voorstelling was CARMEN, de naam van de mooie zigeunerin die moest kiezen tussen een saaie korporaal uit het leger en een beroemde Stierenvechter.

De openluchtplaatsen (marmeren banken) die waren gereserveerd zijn in het midden van de bovenste buitenring. We bezochten de opera’s Aida en Carmen. De opera Aida vindt altijd op zondag plaats, de opera Carmen wisselt per vertrekdatum. H

Wereldberoemd is de Arena (zandvlakte) van Verona, evenals het huis van Romeo en Julia. Tijdens een rondleiding met een gids ziet u de belangrijkste hoogtepunten. Daarna vanavond opnieuw kunt genieten van een prachtige opera: Carmen.

• Donderdag Bustocht naar de DolomietenOntdek tijdens een mooie busrit het schitterende landschap van de Dolomieten. Gletsjers, steile rotswanden en grillige bergtoppen worden afgewisseld door leuke bergdorpjes en fantastische vergezichten.
  • Zaterdag – TerugreisNa het ontbijt rijden we via Oostenrijk richting ons overnachtingshotel in Zuid-Duitsland..